سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پشتکار
 

محققان دانشگاه رایس موفق به ارائه روشی نوین شدند که در آن برای نخستین بار از نور خورشید در تولید بخار آب بدون جوشاندن این مایع تا دمای جوش آن استفاده می‌شود.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نانوذرات متالیک مقادیر بزرگ نور را جذب می‌کنند و این امر به افزایش قابل توجه دمای آن‌ها می‌انجامد.

این قابلیت موجب استفاده از آن‌ها در طیف وسیعی از حوزه‌ها از قبیل درمان فتوترمال تعدادی از سرطان‌ها، آزاد کردن داروی مجهز به لیزر و انجام بیوتصویربرداری پیشرفته توسط نانوذرات است.

دانشمندان همچنین از این ذرات در حوزه انرژی خورشیدی بهره جسته‌اند با این حال تا پیش از این دستاورد بزرگ، گزارشی درخصوص استفاده از نانوذرات (تعبیه شده در مایعات) برای جذب نور خورشید، گرما دادن و تغییر مایع به بخار ارائه نشده بود.

در تحقیق جدید، نانوذراتی که توسط نور روشن می‌شوند، به سرعت به دمای بالای 212 درجه فارنهایت یعنی دمای جوش آب می‌رسند و این امر منجر به تشکیل بخار در اطراف سطح هر نانوذره می‌شود. میلیاردها نانوذره می‌توانند در آب یا سایر مایعات قرار داده شوند.

در نهایت این بخار از ذره فرار کرده و نانوحباب‌هایی را تشکیل می‌دهد که در بالاترین نقطه سطح شناور شده و به عنوان بخار آب، بخار اتانول در حالت الکل برای مصارف سوختی یا بخار هر مایع دیگری آزاد می‌شود.

این موفقیت دارای کاربردهای فراوان در مناطق فقیرنشین واقع در کشورهای درحال توسعه خواهد بود زیرا سیستم طراحی شده شامل ابزار فشرده و ارزان قیمت جهت تصفیه آب آشامیدنی، استریلیزاسیون ابزار پزشکی و بهداشتی کردن فاضلاب است.

به گفته دپول وایس سردبیر مجله ACS Nano، ارائه این شیوه مدرک محکمی دال بر کاربرد جدید نانوذرات در حوزه انرژی خورشیدی است.

از دیگر کاربردهای این موفقیت علمی می‌توان به تقطیر از لحاظ انرژی کارآمد الکل، ارائه استراتژی نوین و همچنین استفاده از منابع فشرده بخار برای استریلیزاسیون و بهداشتی کردن در مناطق فقیر از لحاظ منابع اشاره کرد.

با مطالعات بیشتر این رویکرد می‌تواند در فشارهای بالاتر و همچنین مایعات دیگر قابل سازگاری باشد که این امر منجر به استفاده از انرژی خورشیدی در راندن توربین‌ها می‌شود.

جزئیات این دستاورد علمی در مجله ACS Nano انتشار یافت.


[ دوشنبه 91/10/4 ] [ 9:56 عصر ] [ fateme fayazi ]


فیزیک بدون شک علمی شگفت انگیز است. ذراتی که وجود ندارند در احتمالات به حساب می آیند، و زمان متناسب با سرعت حرکت شیء تغییر می کند. نشریه تلگراف، 10پدیده عجیب از این عجایب در علم فیزیک را با کمک تعدادی از کاربران توئیتر و کیهان شناسی به نام «مارکوس چاون» ارائه کرده است که در ادامه از نظرتان می گذرد.
خورشید می توانست از موز ساخته شده باشد
خورشید بسیار پرحرارت است زیرا وزن چند میلیارد میلیارد میلیارد تنی آن گرانش عظیمی به وجود می آورد که در نتیجه هسته ستاره را تحت فشاری غیرقابل تصور گذاشته و در نتیجه فشار بالاحرارت فوق العاده تولید می کند. در صورتی که به جای گاز هیدروژن از میلیاردها میلیارد میلیارد تن موز استفاده می شد نیز همان میزان فشار و در نتیجه همان مقدار حرارت در خورشید به وجود می آمد. با این حال با افزایش حرارت، اتم ها با بخش های مختلف ساختار ستاره یی برخورد کرده و انرژی اتمی را به وجود می آورند که در اینجا تفاوت میان حضور هیدروژن و موز در ساختار خورشید آشکار خواهد شد.
تمام ماده یی که نسل بشر را به وجود آورده است در یک حبه قند جا می گیرد
در اتم ها، 9999999999999/99 درصد فضا، خالی است و به همین دلیل در صورتی که تمامی اتم ها را به گونه یی به هم بفشاریم که فضای خالی میان آنها از بین برود، یک قاشق چایخوری یا حجمی برابر یک حبه قند از این ماده حدود پنج میلیارد تن وزن خواهد داشت: وزنی 10 برابر مجموع وزن تمامی انسان هایی که در حال حاضر در جهان حضور دارند. این در واقع همان پدیده یی است که در ستاره های نوترونی رخ می دهد و وزن آنها را تا حد غیرقابل باوری افزایش می دهد.
آینده می تواند گذشته را تغییر دهد
شگفتی جهان کوانتوم به اثبات رسیده است. آزمایش دو جداره که نور را در دو حالت موج و ذره به اثبات می رساند به اندازه کافی عجیب و غیرقابل تصور است به خصوص زمانی که اعلام شود مشاهده نور می تواند آن را از موج به ذره یا برعکس تبدیل کند. اما پدیده های عجیب تر این جهان پس از آزمایش «جان ویلر» فیزیکدان در سال 1978 خود را نمایان کرد. آزمایش وی نشان داد مشاهده یک ذره در زمان حاضر می تواند سرنوشت ذره مشابه دیگری در گذشته را متحول سازد. طبق آزمایش دو جداره در صورتی که هر یک از پرتوهای نوری خارج شده از یکی از شکاف های صفحه آزمایش را مشاهده کنید، در واقع پرتو را مجبور کرده اید خصوصیات ذره یی به خود بگیرد و اگر به هدف برخورد پرتو چشم بدوزید خصوصیت موج گونه به پرتو نور بخشیده اید. اما در صورتی که پس از عبور پرتو نور از شکاف به مسیری که از آن ناشی شده است، چشم بدوزید آنگاه است که پرتو نور می تواند در هر دوحالت شکل بگیرد. به بیانی دیگر زمان حال بر گذشته پرتو نوری تاثیر گذاشته است. این آزمایش در آزمایشگاه تنها چند صد هزارم ثانیه به طول می انجامد، اما در مشاهده نورهای ناشی از ستاره های دوردست نیز صدق می کند. در واقع مشاهده اکنون ستاره های دوردست می تواند گذشته چند هزار یا میلیون ساله آنها را تغییر دهد.
تقریباً همه جهان گم شده است
می توان به جرات گفت حدود 100 میلیارد کهکشان در جهان هستی وجود دارد که هر یک از آنها از 10 میلیون تا 10 تریلیون ستاره را در خود گنجانده اند. خورشید زمین در مقایسه با این ستاره ها یکی از کوچک ترین و ضعیف ترین ستاره ها به شمار می رود و حتی می توان نام کوتوله زردرنگ را روی آن گذاشت. در واقع در جهان هستی مقادیر ترسناک و عظیمی از ماده مرئی وجود دارد که انسان تنها قادر به مشاهده دو درصد از آن است. وجود این مقدار ماده به دلیل نیروی گرانش آنها پیش بینی می شود و ماده تاریک نیز که مقدار آن شش برابر جرم ماده مرئی تخمین زده می شود بخش نامرئی جهان را تشکیل داده است. به گزارش مهر به نقل از منابع علمی جهان وجود انرژی تاریک به عنوان بخشی دیگر از جهان که در واقع مابقی جهان را تشکیل داده است، موضوع را پیچیده تر خواهد کرد. این نوع انرژی با گسترش سریع جهان در ارتباط است و به همراه ماده تاریک همچنان ناشناخته باقی مانده است.
جسم می تواند سریع تر از نور حرکت کند نور نیز همیشه بسیار سریع حرکت نمی کند
سرعت نور در خلا300 هزار کیلومتر بر ساعت است با این حال نور همیشه در خلاحرکت نمی کند. برای مثال نور در آب با سرعتی یک سوم سرعت گفته شده حرکت می کند. در واکنش های اتمی برخی از ذرات به سرعت های بسیار بالایی دست پیدا می کنند که بخشی از سرعت نور است و در صورتی که از میان رابطی که سرعت نور را خواهد کاست عبور کنند، در واقع می توانند سریع تر از نور حرکت کنند. چنین پدیده یی درخششی آبی رنگ از خود به وجود می آورد که به «تشعشعات شرنکوف» شهرت دارد و با بمب های صوتی قابل مقایسه است. کمترین سرعتی که تاکنون برای نور به ثبت رسیده است 17 متر بر ثانیه یا 61 کیلومتر بر ساعت بوده که به واسطه عبور از میان روبیدیوم منجمد با حرارتی برابر صفر مطلق ایجاد شده است. این ماده در این حرارت در حالتی به نام چگالش «بوز- اینشتین» قرار دارد.
سیاهچاله ها سیاه نیستند
به طور حتم سیاهچاله ها بسیار تاریکند اما سیاه نیستند، زیرا این پدیده ها درخشان بوده و به آرامی نور خود را در تمامی طیف های نوری از جمله نور مرئی به اطراف منتشر می کنند. این تشعشعات که «تشعشعات هاوکینگ» نام دارد نور خود و جرم سیاهچاله ها را به تدریج کاهش داده و با از دست دادن منبع جرم سیاهچاله ها تبخیر می شوند. به گزارش مهر به نقل از منابع علمی جهان، سیاهچاله های کوچک در مقایسه با جرم شان و نسبت به سیاهچاله های بزرگ تر با سرعتی بالاتر از خود نور منتشر می کنند و بر همین اساس در صورتی که برخورددهنده بزرگ هادرون براساس برخی نظریه ها از خود میکروسیاهچاله هایی تولید کند، آنها به سرعت تبخیر خواهند شد و دانشمندان پس از آن قادر خواهند بود بقایای تابش های آنها را مشاهده کنند.
تعداد نامحدودی نویسنده مطلب را نوشته و تعداد نامحدودی خواننده آن را می خوانند
براساس مدل های استاندارد کیهان شناسی جهان مرئی با تمامی میلیاردها کهکشان و تریلیون تریلیون ستاره هایش تنها یکی از بی نهایت جهان هایی است که مانند حباب های صابون در یک اسفنج در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. به دلیل بی نهایت بودن آنها می توان هر تاریخچه ممکنی را برایشان در نظر گرفت. اما تعداد تاریخچه های ممکن برای این جهان ها متناهی است زیرا تعداد محدودی پدیده و تعداد محدودی نتیجه در بر داشته اند. تعداد این پدیده ها بسیار زیاد اما متناهی است، پس همین پدیده عینی و کنونی که نویسنده این مطلب نوشته و شما آن را می خوانید، باید بی نهایت بار در زمان رخ داده باشد. شگفت انگیزتر از آن این است که بدانیم نزدیک ترین همتای ما در چه فاصله یی از ما قرار گرفته است. این فاصله عددی برابر 10 به توان 10 به توان 28 متر تخمین زده شده است که در صورت علاقه مندی به محاسبه آن می توانید از عدد یک و 10 میلیارد میلیاردمیلیارد صفر در برابر آن استفاده کنید،
تصور بنیادین از جهان مسوول گذشته، حال و آینده آن نیست
براساس نظریه نسبیت خاص چیزی به نام اکنون، گذشته یا آینده وجود ندارد و قالب های زمانی به یکدیگر وابسته اند زیرا همه هستی در سرعتی برابر در حرکت است. درصورتی که انسان با سرعتی کاملاً متفاوت در حرکت بود شاهد پیر شدن زودهنگام یکی از نزدیکان یا دیر پیر شدن وی نسبت به دیگران می بود.
ذره می تواند به صورت آنی روی ذره ایی در آن طرف جهان تاثیر بگذارد
زمانی که یک الکترون با همتای ضدماده خود یا پوزیترون روبه رو می شود، هر دو در درخشش کوچکی از انرژی خنثی شده و دو فوتون از این برخورد متولد می شود. ذرات زیراتمی مانند فوتون ها یا کوارک ها یک ویژگی به نام اسپین دارند که به مفهوم چرخش است. این ذرات در واقع حرکت چرخشی ندارند، اما به گونه یی رفتار می کنند که انگار در حال چرخشند. جهت اسپین فوتون ها در زمان تولد در برابر یکدیگر است و در نتیجه خنثی می شوند. با توجه به رفتارهای غیرقابل پیش بینی کوانتومی، گفتن اینکه کدام فوتون در مسیر چپ گرد و کدام یک در مسیر راست گرد حرکت خواهد داشت، غیرممکن است و در واقع تا زمانی که یکی از آنها مشاهده نشود، هر دو در هر دو جهت حرکت خواهند داشت اما به محض اینکه یکی از آنها مشاهده شود جهت راست یا چپ گرد را به خود گرفته و به هر جهتی که حرکت کند، همتایش در مسیر متضاد آن حرکت خواهد کرد. این واقعیتی است که در آزمایش ها به اثبات رسیده است.
هرچه سریع تر حرکت کنید سنگین تر می شوید
در صورتی که بسیار سریع بدوید به صورت لحظه یی و نه دائم، سنگین وزن خواهید شد. سرعت نور مرز سرعت در جهان است در این صورت زمانی که جسمی با سرعتی نزدیک به نور در حرکت است و شما به آن نیرویی وارد کنید، به سرعت آن نخواهید افزود بلکه تنها به آن انرژی اضافی وارد کرده اید که این انرژی باید در جایی قرار بگیرد. بهترین مکان برای قرارگیری این انرژی جرم جسم است. براساس قانون نسبیت جرم و انرژی با یکدیگر برابرند پس هر چه انرژی وارد شده بیشتر باشد، جرم افزایش پیدا خواهد کرد. البته این افزایش وزن در انسان قابل چشم پوشی بوده و در عین حال غیرقابل انکار است


[ دوشنبه 91/10/4 ] [ 3:21 عصر ] [ fateme fayazi ]
کلاس فیزیک :    

معلم از دانش آموز پرسید: جسم شفاف چه جسمی است؟
دانش آموز جواب داد: جسمی که نور از آن عبور کند.
معلم: دو تا مثال بزن!
دانش آموز: نردبان، غربال.

 

تست فیزیک کنکور    

تست فیزیک کنکور : سرعت نور چه قدر است؟  1- بد نیست  2- خوب است  3- الحمدالله   4- تو خوبی؟

 


در دیداری که بین اینشتین و چارلی چاپلین صورت گرفت، اینشتین به چارلی چاپلین گفت: کار شما خیلی مهم است، زیرا مردم جهان از هر کشور و قومی که باشند حرکت‌های شما را می‌فهمند و تحسینتان می‌کنند. چارلی در پاسخ گفت: ولی به نظر من کار شما خیلی مهم‌تر است، زیرا مردم جهان از هر کشور و قومی بدون آن که حرف‌های شما را بفهمند تحسینتان می‌کند! 

 

یه روز دانشمندا داشتن با هم قایم موشک بازی می کردن. انیشتن چشم می ذاره و نیوتن میره پشت سر انیشتن یه مربع به ضلع یک متر می کشه و توی اون مربع می ایسته! وقتی شمارش انیشتن تموم میشه بر می گرده و نیوتن رو می بینه! میگه: نیوتن! سوک سوک! نیوتن میگه: من نیوتن نیستم! الان ثابت می کنم! مساحت این مربع 1 متر در 1 متر میشه 1 متر مربع و من هم که روی این مربع ایستادم! بنابراین نیوتن بر متر مربع میشه پاسکال....        


یک روز در هنگام تور سخنرانی، راننده آلبرت انیشتین، که اغلب در طول سخنرانی او در انتهای سالن می نشست، بیان کرد که او احتمالا میتواند سخنرانی انشتین را ارائه دهد زیرا چندین مرتبه آنرا شنیده است. برای اطمینان بیشتر، در توقف بعدی در این سفر، انیشتین و راننده جای خود را عوض کردند و انشتین با لباس راننده در انتهای سالن نشست .

پس از ارائه سخنرانی بی عیب و نقص، توسط یک عضو از شنوندگان از راننده سوال دشواری خواسته شده بود. راننده انشتین خیلی معمولی جواب داد: "خب، پاسخ به این سوال کاملا ساده است. من شرط می بندم راننده من، (اشاره به انشتین) که در انتهای سالن وجود دارد، می تواند پاسخ این سوال را بدهد."

 

 


[ یکشنبه 91/10/3 ] [ 4:5 عصر ] [ fateme fayazi ]

بر اساس اعلام راه آهن مرکزی ژاپن پس از افتتاح نخستین خط این قطار در سال 2017، این شرکت قصد دارد با صرف هزینه حدود 102 میلیارد دلار مسیرهای این قطار را به اوزاکا تا سال 2045 گسترش دهد. قطارهای مغناطیسی یا ماگلو گونه ای از قطارها هستند که بطور شناور در هوا در فاصله کمی از ریل قرار دارند و بدون دریافت مقاومت زیادی از محیط می توانند با سرعت های بسیار زیاد به پیش بروند. این قطارها برای حرکت خود از نیروی الکترومغناطیسی بهره می گیرند. در ماگلو تماس با ریل وجود ندارد و قطارها به جای غلتیدن چرخ ها برای ریل با نیروی مغناطیسی در هوا شناور شده و به جلو رانده می شوند. در فناوری ماگلو نیروی مغناطیسی قطار را از زمین بلند کرده و با استفاده از موتور خطی و نه دوار رانده و در یک مسیر مشخص هدایت می کند. این قطارها نصف انرژی هواپیما را مصرف کرده و با همان سرعت نیز حرکت می کنند.

درست است که همه اینها قبلا در یک آزمایشگاه مورد استفاده قرار گرفته بود، اما تا آن زمان استفاده از یک تلفن همراه به عنوان وسیله ای با کاربرد عام غیر محتمل به نظر می رسید. در آن زمان کوپر کارمند موتورولا بود و در کارش به نتیجه مهمی رسیده بود:

مردم می خواهند با هم ارتباط تلفنی داشته باشند، نه با یک خانه یا محل کار و یا یک اتومبیل. به این ترتیب بود که با حذف سیمهای مسی مزاحم، دیگر نیازی نبود که افراد برای ارتباط با یکدیگر در مکانی خاص حاضر باشند.

38 سال بعد از این اتفاق، ما تلفنهایی را همراه خود داریم که کوچکترین شباهتی به تلفن "پاره آجر" مانند آن روزهای کوپر ندارند. امروزه تلفن های هوشمند، بیش از هرچیز کارایی های یک کامپیوتر را پیدا کرده اند و برقراری تماس کمترین کاری است که انجام می دهند.

کوپر 82 ساله هنوز هم در حوزه تکنولوژی فعالیت می کند. آیا او هرگز به این که با تلفن همراه می توان پیام کوتاه هم فرستاد فکر کرده بود؟ آیا آمار و ارقامی که از تعداد دارندگان تلفن همراه در جهان منتشر می شود او را شگفت زده می کند؟ اینها سؤالاتی است که باید روزی از او پرسیده شود.

نوار مغناطیسی پشت کارت‌های اعتباری حاوی میلیون‌ها ذره‌ی مغناطیسی )آهنربای بسیار کوچک) است که نوعی چسب صمغ آن‌ها را به هم متصل می‌کند. داده‌ها را که به صورت دو دویی، با صفر و یک به رمز در آورده‌اند، در این ذره‌های مغناطیسی ذخیره می‌کنند . وقتی کارت اعتباری شما درون دستگاه کارت خوان کشیده می‌شود، میدان مغناطیسی ناشی از ذره‌های مغناطیسی، روی پیچه‌ی تعبیه شده در دستگاه کارت خوان اثر می‌گذارد و جریان اندکی را در آن القا می‌کند.این جریان بسیار کوچک توسط دستگاه دیگری تقویت و داده‌های ذخیره شده در آن رمزگشایی می‌شود. پس از رمز گشایی داده‌ها، دستور مورد نظر صورت می‌گیرد.

هر ذره‌ی مغناطیسی، که در واقع یک آهنربای بسیار کوچک است، یک داده را به صورت صفر یا یک در خود ذخیره می‌کند. در نوار مغناطیسی پشت هر کارت میلیون‌ها ذره‌ی مغناطیسی قرار دارد.

با کشیدن کارت، میدان مغناطیسی ناشی از ذره‌های مغناطیسی جریان اندکی در پیچه‌ی تعبیه شده در دستگاه کارت خوان القا می‌کند.

 


[ یکشنبه 91/10/3 ] [ 3:58 عصر ] [ fateme fayazi ]

بیش از 750 آیه در قرآن مجید وجود دارد که به مسایل فیزیک می‌پردازد ولی باید دانست که قرآن کتاب فیزیک، شیمی، زیست و ریاضی نیست، بلکه تنها کتاب هدایت‌گر برای بشریت است که برای تقویت باورهایی ایمانی و اعتقادی بشر برخی از حقایق هستی را بیان کرده است.

دکتر سید «حسین امیدیانی» عضو پیوسته انجمن فیزیک ایران و عضو پیوسته انجمن نجوم ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا با اشاره به این مطلب افزود: قرآن به حکم تبیین برخی از مسایل و تشویق و ترغیب مردم به شناخت خدا و الوهیت و ربوبیت وی، با اشاره عظمت خلقت برخی از حقایق علمی در حوزه‌های فیزیک و شیمی و ریاضی و نجوم پرداخته است که حجم آن کم‌تر از آیات احکام قرآن نیست.

وی با اشاره به حقایق علمی که قرآن در حوزه فیزیک بیان می‌کند، گفت: این مطالب امروز به عنوان بدیهیات علمی مورد پذیرش همگان است که در گذشته یا ناشناخته و یا غیرقابل پذیرش دانشمندان علوم فیزیک بوده است.

ایشان با اشاره به وجود میلیاردها کهکشان در آسمان پیش روی بشر، ادامه داد: کهکشان‌ها به دو دسته ساده و مارپیچ تقسیم می‌شوند و بعضی از آن‌ها بیش از 200 میلیارد ستاره مانند خورشید را در خود جای داده‌اند.

وی افزود: آسمان و زمین از مهم‌ترین نشانه‌های خداوندی است که خداوند به آن‌ها قسم یاد کرده و از مؤمنان می‌خواهد که در خلقت آن‌ها بنگرند و تفکر کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در دیدگاه رسول اکرم ص و ائمه اطهار ع یک ساعت تفکر از 70 سال عبادت برتر است چرا که می‌تواند بینش و دیدی در انسان ایجاد کند که سرنوشت او را در هستی عوض کند.

وی تصریح کرد: امروزه دانشمندان غربی ثابت کرده‌اند که جهان هستی از دیدگاه فیزیکی در حال انبساط و انقباض است و این چیزی است که 1400 سال قبل در سوره الذاریات آمده است و امروزه نیز مجهولات و مطالب فیزیکی زیادی در قرآن وجود دارد که هنوز بشر نتوانسته است پاسخی برای آن‌ها بیابد.

دکتر امیدیان با اشاره به خلقت جهان هستی در هفت روز تأکید کرد: خداوند بعد از خلقت هستی آن را بر روی عرش خود استوار کرد و تمام مترجمان عرب و فارسی زبان نتوانسته‌اند معادلی برای عرش خداوند بیابند و حتی کسی نمی‌داند جنس فیزیکی عرشی که خداوند آسمان و زمین را طبق آیات قرآن بر روی آن قرار داده است چیست.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علم کیهان شناختی گفت: با پیشرفت‌های شگرف انسان در این حوزه امروزه انسان با استفاده از پیشرفته‌های فنی نه تنها پا از سیاره زمین فراتر نهاده است بلکه فضاپیماهایی را به سوی سیارات دیگر چون مریخ و حتی آخرین سیاره منظومه شمسی فرستاده است.

ایشان گفت: می‌توان با شناخت آیات مربوط به علوم مختلف و تدبر در آن به بسیاری از رازهای علمی که هنوز مکشوف نشده پی برد.

وی افزود: برای دست‌یابی به این هدف می‌بایست قرآن با توجه به روش‌های علمی جدید و روش‌های استنباط آیات که در علوم دینی وجود دارد تلاش‌های از سوی حوزه و دانشگاه انجام شود.

به نظر وی نگارش کتاب‌های با رویکرد قرآن و علوم روز می‌تواند هم ما را با حقایق هستی آشنا سازد و هم بر تسخیر و به کارگیری آن توانا کند و نیز می‌تواند جایگاه برتر آن را به جوانان و دانشجویانی بنماید که با علوم روز آشنا هستند.

وی گفت: با هر کسی می‌بایست با زبان خود او سخن گفت. با دانشجویی که با روش‌های علمی آشنا است و زبان وی علم و آزمون و تحقیق است می‌بایست با داده‌های علمی قرآن سخن گفت.

به نظر وی با تبیین نگرش قرآن به علومی چون علم فیزیک می‌توان اندیشه خرافی بودن آیات و یا اندیشه این که قرآن برای زمان ما نیست را از او دور ساخت.

وی گفت: با مطالب علمی که از قرآن در میان دانشجویان و علاقه‌مندان به علوم جدید مطرح می‌شود نوعی شگفتی همراه با تحسین در بازدیدکنندگان پدید می‌آید که نشان دهنده تأثیر اعجازی قرآن بر روی مخاطب است.

دکتر امیدیانی قرآن را کتاب هدایت الهی دانست و یادآوری کرد: بیش از 750 آیه در قرآن مجید وجود دارد که به مسایل فیزیک می‌پردازد ولی باید دانست که قرآن کتاب فیزیک، شیمی، زیست و ریاضی نیست بلکه تنها کتاب هدایت‌گر بشری است که تمام هستی را در خود جای داده است.

وی افزود: این‌ها گوشه‌هایی از عظمت اعجازی قرآن است که در مدت تحقیقات علمی خود که بیش از 20 سال است که روی این طرح کار می‌کنم به دست آورده و در اختیار مخاطبان قرار می‌دهم. با تفکر و تدبر در قرآن می‌توان به دانش‌هایی نهفته دیگری دست یافت که هنوز علم تجربی به آن نرسیده‌اند.

وی در پایان از همه دست‌اندرکاران نمایشگاه بین‌المللی قرآن که این فرصت را برای طرح مطالب علمی قرآن فراهم آورده‌اند تشکر و قدردانی کرد.


[ یکشنبه 91/10/3 ] [ 3:48 عصر ] [ fateme fayazi ]
........

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

آرشیو مطالب
امکانات وب